Rekrutacja ma charakter ciągły i jest możliwa również w trakcie roku szkolnego!
Aby zapisać dziecko do Elementary International School of Gdansk/Międzynarodowej Szkoły Podstawowej w Gdańsku, należy najpierw umówić się na spotkanie z Dyrektorem Szkoły. Ta wstępna rozmowa będzie dla Ciebie i Twojego Dziecka okazją do zwiedzenia szkoły i porozmawiania z dyrektorem na temat jej oferty. Jeśli nie masz możliwości wzięcia osobistego udziału w rozmowie rekrutacyjnej, istnieje możliwość spotkania on-line (przez Google Meet). Zachęcamy do odwiedzenia szkoły podczas dni otwartych – jest to szansa na poznanie innych uczniów oraz nauczycieli, którzy chętnie opowiedzą o ofercie EISG.
Po rozmowie dyrektor szkoły podejmuje ostateczną decyzję o przyjęciu dziecka do EISG. Przyjęcie uzależnione jest od dostępności miejsc w danej klasie.
Wymagania znajomości języka angielskiego różnią się w zależności od klasy. Biegłość posługiwania się językiem angielskim nie jest brana pod uwagę podczas rekrutacji.
Po spotkaniu rekrutacyjnym, zanim potencjalny uczeń stanie się członkiem społeczności EISG, muszą zostać spełnione następujące wymagania dotyczące przyjęcia:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przekazanie go do sekretariatu,
- uiszczenie opłaty rekrutacyjnej na konto szkoły,
- przedstawienie świadectwa ukończenia poprzedniego roku szkolnego.
Po spełnieniu powyższych wymagań, uczeń ma zagwarantowane miejsce w naszej szkole.
Zanim dziecko zacznie uczęszczać na zajęcia należy dostarczyć wszystkie istotne informacje, dotyczące m.in.: specyficznych potrzeb, wymagań dietetycznych, oraz informacji dot. ochrony danych.
Ważne:
- Elementary International School of Gdansk/Międzynarodowa Szkoła Podstawowa w Gdańsku zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia ucznia, jeśli uznamy, że szkoła nie jest w stanie zapewnić edukacji odpowiadającej na potrzeby poznawcze i emocjonalne ucznia lub jeśli oczekiwania Rodziców wyraźnie nie są zgodne z profilem i/lub misją szkoły.
- W przypadku ograniczonej liczby miejsc w klasach rodzeństwo obecnych uczniów szkoły ma pierwszeństwo przyjęcia. Uczniom, którzy nie zostali przyjęci, proponowane jest miejsce na liście oczekujących, z której mogą być przyjęci w późniejszym terminie.
- Rodzice chcący wypisać ucznia z EISG wyrazić taką wolę z miesięcznym wyprzedzeniem, w formie pisemnej do sekretariatu lub na adres e-mail szkoły. Przed rozwiązaniem umowy, uczeń musi przedstawić podpisaną kartę obiegową, potwierdzającą rozliczenie się z ewentualnych zaległości (w bibliotece, sekretariacie szkoły, oraz księgowości).
- Wszystkie rodziny rekrutujące do International School of Gdansk zgadzają się wspierać i działać zgodnie z misją naszej szkoły, statutem i zasadami wynikającymi z wytycznych IB i profilu ucznia.
Zasady rekrutacji uczniów do klasy 1 na rok szkolny 2024/2025
Rekrutacja do klasy 1 ma charakter ciągły i rozpoczyna się 29.01.2024 dla absolwentów IPG oraz 19.02.2024 dla pozostałych chętnych – do wyczerpania miejsc.
Na proces rekrutacyjny składa się:
- wypełnienie formularza karty zgłoszenia oraz historii edukacyjnej ucznia, który jest dostępny na stronie isg.gfo.pl; i złożenie go w sekretariacie szkoły lub wysłanie drogą mailową na adres isg@gfo.pl;
- spotkanie rodziców z dyrektorem szkoły.
W trakcie procesu rekrutacji brane będą pod uwagę następujące kryteria:
- termin złożenia karty zgłoszenia do szkoły;
- wiek dziecka – pierwszeństwo przyjęcia przysługuje dzieciom, które w roku kalendarzowym rozpoczęcia edukacji w klasie 1 mają ukończone 7 lat;
- gotowość do rozpoczęcia edukacji w szkole;
- posiadanie rodzeństwa w IPG, EISG lub HISG;
- realizowanie przygotowania przedszkolnego w jednej z placówek prowadzonych przez Gdańską Fundację Oświatową;
- bycie dzieckiem absolwenta szkół prowadzonych przez Gdańską Fundację Oświatową.
- wcześniejsza edukacja w przedszkolu anglojęzycznym lub zagranicą.
Decyzję o przyjęciu dziecka do klasy I podejmuje dyrektor Elementary International School of Gdansk/Międzynarodowej Szkoły Podstawowej w Gdańsku, na podstawie analizy kryteriów rekrutacji oraz wniosków ze spotkania. Dyrektor EISG informuje rodziców o wyniku procesu rekrutacji drogą mailową maksymalnie w ciągu 2 tygodni od czasu spotkania.
Ostatecznym warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły jest uiszczenie opłaty organizacyjnej w wysokości 1800 zł na nr konta: 92 1600 1462 1837 4600 5000 0001, Bank BGŻ BNP PARIBAS S.A.) w ciągu tygodnia od otrzymania informacji drogą mailową o pozytywnym zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Informacje o wysokości opłat za czesne są dostępne TUTAJ.